FANDOM

Carrers Edit

A l'eixample de Tortosa hi ha el carrer de Cristòfol Despuig dedicat a la seua memòria.

Més informació:

Gegants Edit

Cristòfol Despuig i la seua esposa Mariana Curto són una parella de gegants de Tortosa.

L'any 1996 l'Ajuntament de Tortosa va encarregar a una empresa de Tiana la construcció d'aquests gegants, que representen les figures del gran humanista tortosí de l'època Cristòfor Despuig i la seua esposa Mariana Curto, que van ser batejats en la primera Festa del Renaixement que es va celebrar a la ciutat. En el disseny dels vestits i complements es van respectar escrupulosament les directrius que marcaven els usos i costums del segle XVI.

Des de l'any 2010 els gegants i nans de Tortosa, així com tot el bestiari del seguici festiu de la ciutat, estan exposats a la Casa del Gegants, a l'edifici de la Llotja situat al Parc Municipal.

Més informació:

Centres d'ensenyament Edit

El curs 2010-2011 es va crear a Tortosa l’Institut de Tortosa, que va passar a anomenar-se Institut Cristòfol Despuig el curs 2011-2012 i va començar el curs en un emplaçament nou, l’edifici Betània, un cop la Universitat Rovira i Virgili s’havia traslladat al campus de Remolins.

El curs 2014-2015 l’alumnat de 1r i 2n d’ESO es va instal·lar en el complex educatiu de Sant Llàtzer (c. de Rubí, 16) i el curs 2015-2016 es va fer el trasllat de tot l’alumnat del centre.

Més informació:

Edificis Edit

El Palau Despuig, igual que l’annex Palau Oriol, és un edifici representatiu de l’estil gòtic civil català dels segles XIII-XVI. L'edifici va acollir la Biblioteca Popular des del 1956 i fins al 2006, l'any en què es crea la Biblioteca Marcel·lí Domingo. En l'actualitat, juntament amb el Palau Oriol, constitueix la seu de l'Escola de Música i Conservatori de Grau Professional de la Diputació a Tortosa.

Més informació:

Estances Edit

La sala Despuig és una sala d'actes del Palau Oriol, seu de l'Escola i Conservatori de música de la Diputació de Tarragona a Tortosa (c. de la Rosa, 6).

Més informació:

Jornades de debat Edit

L’any 2004 va tenir lloc als Reials Col·legis de Tortosa la primera edició de l'Espai Despuig, organitzat per l'Institut Ramon Muntaner, un punt de trobada on els centres d'estudis puguin debatre tots aquells temes que els siguin d'interès.

Actualment, aquest Espai es realitza biennalment i se’n publiquen les aportacions dels professionals que hi intervenen en una publicació que es pot consultar a text complet en aquesta web.

Més informació:

Jornades de recreació històrica Edit

Les Jornades Despuig, vivint el Renaixement són unes jornades de recreació històrica i ambientació al segle XVI, que es van celebrar com a tast de la Festa del Renaixement els dies 16 i 17 de maig del 2014 al Museu de Tortosa, a la plaça de l'Escorxador i altres espais de la ciutat de Tortosa.

Més informació:

Premis Edit

El Premi de narrativa Cristòfol Despuig de Tortosa és un premi que ha convocat l'Institut Municipal d'Activitats Culturals i Turístiques de Tortosa (IMACT) en tres edicions.

Els guardonats han estat:

  • Enric Carbó, amb l'obra Els emprenedors (I Premi de Narrativa Cristòfol Despuig, 2004).
  • Albert Roig, amb l'obra Cecília de florejats (II Premi de Narrativa Cristòfol Despuig de Tortosa 2006).
  • Josep Igual, amb l'obra Quaderns deltaics (III Premi de Narrativa Cristòfol Despuig de Tortosa 2008).

Més informació:

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori